Opplæring og brukeradopsjon
Ved å involvere nøkkelpersonell i alle faser av IT-prosjektet - fra idé til gjennomføring - skaper vi merverdi, kvalitet og varig kompetanse.
ProsessPilotenes oppskrift på å lykkes med komplekse endringsprosesser består av fire hovedområder som er gjensidig avhengige av hverandre. Det er ikke tilfeldig at brukeradopsjon og opplæring er ett av disse.

Vår kompetanse – din gevinst
Gjennom et stort antall CRM- og teknologiimplementeringer, hos både store og små virksomheter, har vi sett et klart fellestrekk hos dem som lykkes i sin digitale transformasjon. Store investeringer i et godt IT-verktøy blir fulgt opp med opplæring og god forankring hos brukerne i organisasjonen.
I ProsessPilotene er våre verdier kunnskap, samarbeid og verdiskaping. Det betyr at vi kun ser på oss selv som gode leverandører og partnere når verdiskapingen er oppnådd
Aud-Katrin Sugar, opplæringsleder i ProsessPilotene
Involvering og opplæring som gir eierskap
Vi involverer nøkkelpersonell allerede ved prosjektstart for å sikre en løsning som treffer brukernes faktiske behov. Gjennom deltakelse og kunnskapsoverføring skaper vi engasjement og eierskap.
Vår brukeradopsjonsansvarlig samarbeider med ledere og brukere for å utforme en opplæringsstrategi tilpasset virksomhetens behov. Resultatet? Trygge brukere, effektiv innføring og et solid grunnlag for innovasjon.
Verdens beste CRM-system blir verdens dårligste om det ikke tas i bruk
Opplæring tilpasset kundenes behov
For å få effekt av kurs må deltagerne være motiverte og de må øve. Derfor legger ProsessPilotene i sin metode for utvikling av kundens opplæringsløp stor vekt på å sikre motivasjon før-og tilrettelegge for øving etter kurs. Selve kursene kan gjennomføres som tradisjonelt klasseromskurs, som e-læring eller aller helst som en kombinasjon avhengig av hva som passer best i hvert enkelt tilfelle.
Klar for å få med brukerne på laget?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om hvordan effektiv opplæring og brukeradopsjon kan sikre suksess i deres digitale satsing!
Les relaterte artikler til opplæring og brukeradopsjon
-
Sparer din bedrift bort et år på dårlig opplæring?Se dette regnestykket, så forstår du hvorfor din bedrift må ta opplæring på alvor. Særlig når nye systemer og rutiner innføres.Les mer
-
Når gjenbruk ikke er så bra likevelEt beskjedent ønske for bruk av din tid, er vel at det du lager er gjenbrukbart og ikke ubrukbart?Les mer
-
- Youtube
- 06.02.2025
- 14:00
Brukeradopsjon: Nøkkelen til et vellykket CRM-prosjektHvordan engasjere og motivere brukerne til å ta i bruk nye systemer?Les mer

Werner Pedersen
Hei! Vi tilbyr opplæring og kurs tilpasset din bedrift. Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!