ISO-sertifikater

ProsessPilotene har et integrert styringssystem som er sertifisert mot flere ISO-standarder.

Vi har et integrert styringssystem som revideres av en ekstern revisor, og er sertifisert iht. følgende ISO-standarder:

  • ISO/IEC 27001:2022
    Ledelsessystemer for informasjonssikkerhet
  • ISO/IEC 14001:2015
    Ledelsessystemer for miljø

  • ISO/IEC 9001:2015
    Ledelsessystemer for kvalitet

Vårt integrerte styringssystem består av policyer, prosesser, prosedyrer og retningslinjer som bidrar til at vi kontinuerlig forbedrer kundeleveransene våre - og oss som selskap.

Styringssystemet vårt omhandler disse fokusområdene: Informasjonssikkerhet, kvalitet og miljø. Helt nederst på denne siden kan du laste ned ISO-sertifikatene våre og dokumentasjon på sertifiseringene.

Informasjonssikkerhet

Informasjonssikkerhet bygger på prinsippene konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet. Formålet med informasjonssikkerhet er å tilse at verdifull informasjon kun er tilgjengelig for de som skal ha tilgang, at informasjonen til enhver tid er korrekt, og at man har tilgang til informasjonen når man har behov for det.

Noen konkrete områder som reguleres av ISO/IEC 27001:2022:

  • Risikostyring
    Avdekk, vurder og behandle relevante informasjonssikkerhetsrisikoer.

  • Kontinuitetsstyring
    Forbered organisasjonen på situasjoner som kan påvirke operasjonsevnen.

  • Håndtering av sikkerhetshendelser
    Ha et bevisst forhold til hvordan man skal håndtere sikkerhetshendelser, som feks. datainnbrudd, datalekkasjer eller personvernsbrudd.

  • Tekniske, organisatoriske, menneskelige og fysiske kontroller
    93 kontrollpunkter som konkretiserer hva organisasjonen må har kontroll på.

Vårt fokus på informasjonssikkerhet i våre kundeleveranser og våre interne systemer reduserer risikoen for at våre kunder - eller vi som selskap - blir utsatt for skadelige hendelser.

Her kan du lese om hvordan ProsessPilotene jobber med informasjonssikkerhet.

Kvalitet

Vi mener at kvalitet betyr samsvar mellom forventet og faktisk opplevelse. Det er viktig for oss at våre kunder opplever at vi forstår deres behov og er kompetent til å levere det de trenger.

Noen konkrete områder som reguleres av ISO/IEC 9001:2015:

  • Risikostyring
    Avdekk, vurder og behandle relevante kvalitetsrisikoer.

  • Avvikshåndtering
    Få oversikt over avvik, og ta grep for å redusere muligheten for at det kan skje igjen.

  • Kundetilfredshet
    Fokus på å forstå hvordan kunder opplever organisasjonen, og ta grep for å styrke kundetilfredsheten der det er behov for det.

  • Ressursstyring
    Sikre at nødvendige ressurser, inkludert menneskelige og tekniske, er tilgjengelig i riktig kapasitet for å nå gitte mål.

  • Dokumentasjon
    Sørg for at relevant informasjon blir registrert for å styrke kontroll og sporbarhet i systemer og leveranser.

Vårt fokus på kvalitet bidrar til å kontinuerlig forbedre våre interne systemer og leveranser.

Kvalitet betyr samsvar mellom forventet og faktisk opplevelse.


Miljø

Miljøfokus er viktig i en verden hvor man ønsker å bruke naturressursene på en mer effektiv måte, samtidig som man forurenser mindre.

Noen konkrete områder som reguleres av ISO/IEC 9001:2015:

  • Samsvar med miljølover og forskrifter
    Avdekk hvilke miljølover og forskrifter som er relvant for organisasjonen og dokumenter hvordan man etterlever disse.

  • Miljømål
    Det skal konkretiseres relevante og målbare miljømål.

  • Miljøprestasjoner
    Ved hjelp av overvåking og revisjoner skal man vurdere organisasjonen miljøprestasjoner og gjennomføre tiltak ved behov.


ProsessPilotenes fokus på ytre miljø bidrar til at vi reduserer vårt felles miljøavtrykk.


Ønsker du å vite mer om hvordan vi kan bistå din organiasjon i arbeidet med sertifisering?