Vi lanserer markedets mest moderne og AI-drevne trekksentral
ProsessPilotene har utviklet en helt ny trekksentral som gjør det enkelt for både fagforeninger og lønningskontor å behandle trekklister. Løsningen er systemnøytral - den har et åpent grensesnitt og kan integreres med alle typer medlemssystemer.
En digital trekksentral for lønnstrekk effektiviserer prosessen med å trekke faste beløp, som fagforeningsavgifter, direkte fra ansattes lønnsutbetalinger før utbetaling skjer. For fagforeningene er det spesielt avgjørende å ha tidseffektive og nøyaktige løsninger fordi det sikrer både økonomisk stabilitet - og selvfølgelig mer fornøyde og lojale medlemmer.
Uavhengig av arbeidsgivers lønnssystem
Nå har vi utviklet en trekksentral som gjør det enklere å håndtere fagforeningsavgifter og andre lønnstrekk. Løsningen er systemnøytral og vil dermed fungere for alle arbeidsgivere - uavhengig av hvilket lønnssystem som brukes.
Trekksentralen forenkler håndteringen av trekklister ved å samle alt på ett sted.
Hvordan fungerer Trekksentralen?
Nye trekklister fra fagforeningene vises automatisk i løsningen, hvor lønnsmedarbeidere enkelt kan logge seg inn for å behandle dem. Fagforeninger kan i tillegg sende meldinger direkte til lønningskontorene.
Når lønningskontoret laster opp trekklister fra sitt lønnssystem, blir de automatisk sammenlignet med fagforeningens lister. Eventuelle avvik markeres tydelig, slik at man slipper å gå gjennom alle linjene manuelt. Det er også fullt mulig å gjennomgå og justere listene manuelt før godkjenning.
I tillegg kan lønningskontoret enkelt bytte mellom fagforeninger direkte i Trekksentralen, noe som gjør prosessen enda mer fleksibel og effektiv.
Støtter 98% av alle filformater
Den nye løsningen skiller seg ut ved å ha støtte for 98% av alle filformater, i motsetning til systemer som krever spesifikke formater.
Det gir både fagforeningen og lønningskontoret større fleksibilitet, slik at data kan importeres direkte fra ulike systemer uten behov for tidkrevende konvertering eller tilpasning. Enklere samarbeid, reduserert risiko for feil og sikrer en fremtidssikker løsning som håndterer endringer og nye formater sømløst.
Ved å bruke et fleksibelt API kan man dessuten integrere den nye trekksentralen direkte med eksisterende fagsystemer.
Effektiv og sikker håndtering av lønnstrekk
Trekksentralen er en fremtidsrettet løsning som sparer tid, minimerer feil og skaper trygghet. Her er noen flere fordeler med den nye trekksentralen:
- Brukervennlig grensesnitt
Veiledning gjennom hele prosessen. - Enkel pålogging
Medarbeiderne ikke trenger huske brukernavn og passord. - Flere fagforeninger, én løsning
Man jobber med flere fagforeninger på samme sted. - Trygg håndtering av data
Sikker behandling av sensitive opplysninger. - Fleksibel filstøtte
Løsningen støtter de fleste og vanligste filtypene (csv, xlsx, pdf). - Effektiv og presis
Organisasjonen sparer tid og sikrer riktige trekk – det gir fornøyde medlemmer!
Med den nye trekksentralen får fagforeningen en fremtidsrettet, systemnøytral - og brukervennlig - løsning som forenkler og forbedrer håndteringen av lønnstrekk.
Vil du vite mer?
Ta kontakt med oss for å se på mulighetene!

Tom Christophersen
Jeg kan hjelpe din organisasjon med å finne gode digitale løsninger. La oss ta en prat!