Felles

Dynamics 365 blir smartere, raskere og mer selvgående

Med oppdateringene i Microsoft Dynamics 365 får vi systemer som lærer, forstår og utfører for oss - slik at teamet kan fokusere på verdiskapning. Her er de viktigste nyhetene oppsummert.

I denne artikkelen bruker vi begrepet AI-hjelpere som en samlebetegnelse for de nye intelligente funksjonene i Dynamics 365. De inkluderer både AI-agenter og AI-assistenter.

AI-assistenter samarbeider ved å foreslå neste steg, generere tekst, finne informasjon - og hjelper brukerne med å ta raske og gode beslutninger.

AI-agenter jobber selvstendig i bakgrunnen. AI-agenter kan utføre oppgaver og ta beslutninger på egen hånd, basert på data og mål. Se video: Konkurransefortrinn med AI-agenter

Vi har oppsummert de viktigste nye AI-funksjonene i modulene i Dynamics 365:

Sales

Salgsmodulen i Dynamics 365 får selvgående AI-hjelpere som jobber døgnet rundt - 24/7. Den får også et nytt, ryddigere grensesnitt der AI-generert informasjon er det første du ser. En spesifikk AI-agent, Sales Qualification Agent, automatiserer mye av jobben med å kvalifisere nye salgsmuligheter.

Forretningsverdi: Selgere bruker mye mindre tid på administrativt arbeid og manuell datajakt - og får mer tid på leads med høyt potensial og til å lukke flere avtaler raskere.

Customer Service & Contact Center

Tjenesten får AI-styrt automatisk tildeling av saker. Copilot-funksjonene forbedres slik at det blir enklere å håndtere saker og finne frem i kunnskapsdatabaser.

Fordel for brukere: Mindre behov for manuell arbeidsfordeling. Kundeserviceagenter får hjelp til å finne riktig informasjon og skrive gode svar raskere, noe som fører til raskere saksavslutninger og bedre service.

Field Service

Det lanseres AI-hjelpere for planlegging, bedre verktøy for å sette opp jobber, og generelt bedre brukervennlighet på mobilen. En slik hjelper, Scheduling Operations Agent, optimaliserer teknikerplanene fortløpende.

Konsekvens: Organisasjoner kan levere smartere og raskere feltservice. Systemet optimaliserer teknikerplaner automatisk når ting endrer seg i løpet av dagen.

Customer Insights

Copilot og AI-hjelperne får tilgang til samlet kundedata i sanntid på tvers av systemene. Det gjør det mulig å bygge skreddersydde, AI-styrte kundeopplevelser som føles personlig - i stor skala.

Gevinst: Teamene kan bruke informasjonen direkte der de jobber - på tvers av alle kundekontaktpunkter. Dette vil øke kundens engasjement og salg.


Hvordan få verdi av nye funksjoner?

Vil du se nærmere på hvordan de nye AI-funksjonene kan brukes i din organisasjon? Ta kontakt med oss for en prat.

Kontakt

Mathias Korterød Johansen

Hei! Jeg kan hjelpe din bedrift med mer effektive og automatiserte arbeidsprosesser. Ta kontakt!

  1. Send e-post
  2. 993 50 945